Ticaret Bakanlığı tüketiciyi yanıltıcı reklamlara 92,5 milyon lira para cezası verdi.
Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun tüketiciyi aldatan, yanıltan, istismar eden reklamlar ve haksız ticari faaliyetler nedeniyle 11 ayda 92,5 milyon lira idari para cezası uyguladığını bildirdi. ???????
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre Reklam Konseyi, özellikle bu ay gerçekleştirilen ve birçok üründe çeşitli oranlarda indirimlerin duyurulduğu “Efsanevi Kasım” ve “Büyük Cuma” adlı satış kampanyalarını yakından takip etti. Soruşturmalarda, indirimli satış reklamları ve tüketicileri yanıltıcı, yanıltıcı, olduğundan fazla indirim yapıldığı algısını yaratan uygulamalara idari yaptırım uygulandı.
Kurul gündemine gelen 16 adet indirimli satış belgesi için erteleme cezası ve toplam 2,7 milyon lira idari para cezası verilmesine karar verildi.
Bu ayki toplantıda görüşülen 176 belgedeki hususların 153’ünün mevzuata aykırı olduğu tespit edilirken, söz konusu reklam ve ticari faaliyetler nedeniyle durdurma cezası dahil toplam 16,7 milyon lira idari para cezası kesildi.
???????- Takviye edici besinler ve kozmetik ürünler de incelendi
Ayrıca tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların mevsimsel değişimlerle birlikte ön plana çıktığı gözlemlendi. Besin takviyeleri ve kozmetik ürünler gibi doğrudan tüketici kullanımına yönelik ürünlerin reklamları da Komite tarafından izlendi ve incelendi. Bu kapsamda tüketiciyi olası faydaları konusunda yanıltan, kamu sağlığına zarar veren ve mevzuata aykırı reklamlara idari yaptırımlar uygulandı.
Kurul tarafından 11 ayda toplam 1838 belge değerlendirildi. Durdurma cezasının yanı sıra bu alanda yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1623 belgeye toplam 92,5 milyon lira idari para cezası verilmesine karar verildi.