Porsche’nin Kafa Karıştıran Model İsimleri Tam Olarak Ne Anlama Geliyor?
Porsche’nin Model isimlerinin uzaktan bakan biri için oldukça anlamsız olduğunu söylemek yanlış olmaz. Çünkü şirket, araçlarına farklı kültür ve dillerden yararlanarak isim vermeye alışkın. Eşit TaycanHatta bu kültürel çalışmalardan birinde model bize kadar ulaştı.
Bu bağlamda hangi ismin hangi araca ait olduğunu bilseniz bile neden o ismin seçildiğini, Bu ne anlama geliyor Bu konuda takılıp kalabilirsiniz. Tam da bu konuya açıklık getirerek geniş bir kataloğa sahip olan firmanın araç isimlerine bakıyoruz.
Öncelikle bu numaralandırma sistemi nereden geldi?
Porsche’nin numaralandırma sistemi öncelikle tasarım gereği başladı. Bu formülle gelir elde eden şirket, Type 64 ile ilk kez kendi aracını üretti. Bu noktaya kadar şirket içindeki her proje, sırasına göre birbiri ardına numaralandırıldı. 1948’de bu sayı 356’ya ulaştı. Resmi olarak Porsche’ye aittir. Numarayla adlandırdığı ilk araca 356 oldu. Yani başlangıçta tasarım hizmeti veren firma, artık kendi araçlarını yapmaya başladı. Şirket, Volkswagen Beetle için tasarım hizmetleri bile sağladı.
Oradan sayılar artarak o efsane modele ulaştı: Karşınızda 911! (veya 901)
1964’e kadar Tip 901 isimli aracın tanıtımına şahit oluyoruz. Ancak bu sunumda trajikomik bir durum ortaya çıkar. Porsche, ortasında 0 bulunan 3 haneli model adlarının Peugeot’ya ait olduğunu öğrenir. Bundan sonra 901 sayısı 911’e dönüştürülür. Daha sonra 924 ve 992 gibi modeller de üretildi. 911 takipçioluyor.
Örneğin 992 911 modelinin en güncel versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. Yani bu isim farklılığı nesilden geliyor.
Farklı modellerle birlikte kullanılan Spyder ismi oldukça eskidir.
Farklı firmaların roadster modelleri için de kullandığı bu isim, faytonların kullanıldığı 1800’lü yıllara kadar uzanıyor. İki kişilik, üstü açık kabinli hafif araçlara verilen Spyder adı, az önce bahsettiğimiz sayı sisteminin kullanıldığı 1953 yılında kullanıldı. 550 Spyder’da kullanıldı. Bunu takiben 918 Spyder ve 718 Spyder gibi modellerde de karşımıza çıktı.
718’den bahsetmişken…
Spyder’ın yanı sıra Boxter ve Cayman modellerini de kapsayan bu isim, 550’den esinlenerek 1957 yılında Le Mans’ta yarışmıştır. 718’e ilgili. Artık bu yarış efsanesinin adı roadster tipi araçlarla yollarda anılıyor.
Boxter ismi boxer ve roadster kelimelerinin birleşiminden gelmektedir.
Aracın motorundaki pistonlar tıpkı bir boksörün yumrukları gibi Aracın ileri geri giderken agresif roadster tipi bu vahşiliği dışarıya taşımasına olanak tanıyor. İlk Boxter modeli 1996 yılında ortaya çıktı ve dahili olarak numaraya göre adlandırıldı. 986 Olarak biliniyordu. Hem performansı hem de eğlenceli sürüş deneyimi onu hala en popüler modellerden biri haline getiriyor.
Cayman, adını Güney Afrika’ya özgü bir hayvandan alıyor.
Timsah benzeri hayvanlar olan Kaymanlar çok hızlı ve güçlü olmalarıyla biliniyor. 2006 yılında tanıtılan bu model, 718 serisinin sağlam tercihleri arasında yer alıyor. Boxter’da cabriolet bir tasarım görürken, Cayman’daCoupe gövde modeli bizleri karşılıyor.
3 911 modelimiz kaldı. Bunlardan biri Targa’dır.
Editörünüz olarak kişisel favorim diyebileceğim bu modelin adı ilk kez 1965 yılında kullanıldı. 911’in üstü açık versiyonu Olarak tanımlayabileceğimiz modelin farkı arka camının sabit olması ve üst kısmının açılabilir olmasıdır. Güvenlik standartları gereği devrilme barı ile gelen bu model, kaza anında yolcuların güvenliğini de sağladı. Adını Sicilya’da yapılan Targa Florio’dan almaktadır. Kabaca çevrilirse rekor veya rekora yakın demektir.
İspanyolca’da ‘ırk’ anlamına gelen Carrera’nın tarihi önemi de büyüktür.
Çünkü bu isim, 1950’lerde 550 Spyder’ın katıldığı büyük etkinliğe gönderme yapıyor. Carrera Panamericana’da Başarısı nedeniyle seçildi. Şimdi 911 şemsiyesi altındaki temel modellere geçelim Carrera isim kullanılır. Elbette performansı artıran ve aracı genişleten S modeli ve konfora düşkün olanlar için T modeli de var.
Listedeki son 911 modeli ise Panamera.
Az önce bahsettiğimiz Carrera Panamericana yarışı; Porsche’nin belirttiği gibi hız, dayanıklılık ve güvenilirliği test ediyordu. Her şeye sahip bir sedan Panemera Bu bağlamda isme uygun görülmüştür. Ayrıca Panamera’nın tasarımında, 989 konsept otomobilindenİlham alındığını da belirtelim. Aracın arkasındaki spoylere dikkat edinTabii şunu söylemeyi de unutmayalım.
Gelelim performans ve konforu aynı anda sunan SUV modellerimize: İlk durağımız Macan.
Çoğumuzun ilk defa duyacağı kelime muhtemelen Cava dilinde olacaktır. Macan Endonezya’ya özgü bir kaplan türü. Hem geniş hem de şık bir duruş sergileyen, oldukça sağlam bir performans sergileyen bir SUV için oldukça iyi bir seçim olduğunu söyleyebiliriz.
Macan’ın bir adım üstünde Cayenne var.
Dışarıdan gördüğümüz kasanın içi; Lüksü, dayanıklılığı ve performansı sürücüye yansıtabilecek bir ortam var. Çünkü çok dolu bir araç. kırmızı biber Araca (Cayenne biberi) ismi uygun görüldü. Çünkü bu biberi yemek cesaret ister ve yoğun acılarla dolu olduğunu biliyoruz. kırmızı biberLüks ve performans başlıkları altında da aynı durumu karşılıyor.
Taycan modeline gelince bayrakları asıyoruz.
2019 yılında tanıtılan bu tamamen elektrikli model, Türkçe ‘tay’ ve ‘can’ kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Taycan Kabaca “canlı ve genç bir atın ruhu” anlamına gelir. Bu, şirketin hem geçmişini hem de gelecekteki misyonunu yansıtıyor. Ayrıca Japonca’da ‘taikan’ kelimesi şu anlama gelir: fiziksel deneyimBöyle bir anlama geldiği için söz konusu isim farklı kültürlerde de anlam bulmuştur.
Temel Porsche modellerinin isim kökenlerine birlikte göz attık. Sizin favoriniz hangi model oldu? Diğer araçlar için benzerini yaptığımız içeriklere göz atmak için aşağıdaki içeriklere göz atabilirsiniz.