Honda ve GM Michigan’da yakıt hücresi üretimine başlıyor
General Motors (NYSE: GM) ve Honda (NYSE: HMC) kısa süre önce yakıt hücresi güç sistemlerinin ticari üretimine başladı ve Detroit yakınlarındaki bir tesisten müşterilere ünite göndermeye başladı. Perşembe günkü duyuru, hidrojen enerjisi teknolojisinin kitlesel pazarda uygulanabilirliğinin test edilmesinde ileri bir adıma işaret ediyor.
Honda yöneticisi Jay Joseph Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bu yakıt hücreli güç ünitelerinin ilk üretimi mütevazı olacak ve Honda, on yılın ortasında yıllık 2.000 adetlik üretim oranına ulaşmayı hedefliyor. Bu birimlerin, Honda’nın Mart ayında tanıtılacak CR-V spor arazi aracının yeni versiyonu da dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarda kullanılması planlanıyor. Teknoloji aynı zamanda sabit jeneratörler gibi diğer ürünlere de güç verecek ve hidrojen yakıtlı Sınıf 8 yarı kamyon, Isuzu ile işbirliği içinde geliştiriliyor.
General Motors ayrıca yakıt hücresi pazarında da aktif olarak yer alıyor ve ticari kamyonlar için Autocar’a ve ağır inşaat ekipmanları için Komatsu’ya sistem tedarik edecek yan kuruluşlarını duyurdu. GM, yakıt hücrelerini Hydrotec markası altında pazarlamaktadır ve yaklaşık altmış yıldır bu alternatif güç kaynağını araştırmaktadır. CEO Mary Barra, 2021’de yakıt hücreleriyle çalışan orta hizmet ticari kamyon planlarını duyurdu.
GM’nin yakıt hücreli kamyonu için belirli üretim hacmi hedefleri veya zaman çizelgeleri olmasa da, GM’nin Global Hydrotec operasyonunun genel müdürü Charlie Freese’in belirttiği gibi, şirketin yakıt hücresi teknolojisine uzun süredir devam eden bağlılığı açıktır.
Yakıt hücresi teknolojisine ilgi GM ve Honda ile sınırlı değil. Hyundai (OTC:HYMTF), Toyota (NYSE:TM), Stellantis (NYSE:STLA), Daimler Trucks (OTC:MBGAF) ve Nikola (NASDAQ:NKLA) gibi diğer otomotiv devleri de dizel motorların yerini alacak yakıt hücrelerini araştırıyor. Bu teknoloji, ağır yük taşımacılığı için potansiyel bir çözüm olarak görülüyor ve pillerin şu anda karşılayamayacağı güç ve hızlı yakıt ikmali sunuyor.
Bununla birlikte, yakıt hücrelerinin yaygın olarak benimsenmesi, teknolojiyle ilişkili yüksek maliyetler ve yetersiz hidrojen yakıt ikmali altyapısı nedeniyle engellenmiştir. Freese, GM-Honda ortak girişimi tarafından ticari üretimi kolaylaştırmak amacıyla, merkezi yakıt tedarikini yönetebilen müşterilerle işbirliği yapılmasına yönelik çabaların sarf edildiğini söyledi.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.